نگاهی گذرا به آنچه مریم قجر عضدانلو درتاورنی بیان کرد

نگاهی گذرا به آنچه مریم قجر عضدانلو درتاورنی بیان کرد
قسمت اول
مریم قجر عضدانلو ( مریم رجوی ) در 26 ژوئن در حالی شروع به سخنرانی کرد ، که بر اثر شوک وارده از شکست سیاسی اجتماعی که در بسیج نیروئی در این روز بر فرقه رجوی که نام برده در راّس آن است . ( سازمان مجاهدین یا جبهه هم بستگی ملی یا شورای ملی مقاومت ) وارد شده بود ، در حالت گیج وگنگی قرار داشت به همین دلیل معلوم نبود مخاطب این سخنرانی چه کسانی هستند . مردم ایران ، اسیران در زندان اشرف ، مهمانان خارجی که مراسم را تشکیل داده بودند ، زندانیان در اوین و غزل حصارو کهریزک ، چه کسی معلوم نیست . با هم به قسمت ای از این سخنرانی نگاهی می اندازیم . « سلام به همة شما و گردهمايي با شكوهتان در چنين روز فرخنده‌يي؛ ….. قيام شما پيروزي راه حلي است كه اشرف پرچمدار آن است ….. قيام شما، همة آنچه را كه نبايد باشد، به رساترين صورت، در شعار «مرگ بر اصل ولايت فقيه» بيان كرده است: پايان بردگي ديني! پايان عصر ديكتاتوري! »
آنهائی که آنجا آمده بودند اکثر قریب به اتفاق مهمانان اجاره ای بودند که از کشور های بلغارستان یونان ، رومانی ، پناهندگان افغانی و از دیگر کشور های اورپائی امده بودند . صاحب خانه اصلی شما و آقای موريس بوسكاور شهردار شهر تاورنى بودید . در ضمن شما ادعا کردید که پایان بردگی دینی و پایان عصر دیکتاتوری ؟ آیا واقعا شما این توان را دارید که برگی دینی و پایان عصر دیکتاتوری را در فرقه و به خصوص درقلعه اشرف را به پایان برسانید . و اسیران در فرقه چه در قلعه اشرف و چه در قلعه اور سورواز آزاد و رهاء باشند، که بتوانند برای آینده خود تصمیم بگیرند . اگر راست می گویئد همین الان اعلام بیرونی کنید و درب های قلعه اشرف و اور سور واز را بازکنید و افراد آزاد باشند هر کجا می خواهند بروند . « ما حق حاكميت مردم ايران را مي‌خواهيم، ما رأي مردم ايران را مي‌خواهيم، ما انتخابات آزاد مي‌خواهيم. » اولا : شما بیاید ایرانی بودن خود را ثابت کنید بقیه درخواست ها پیش کش شما باشد . دوماٌ : شما که انتخابات را تحریم کرده بودید چه کا ربا اینکار ها دارید . سوما ٌ: این شعار ها ، ما رأي مردم ايران را مي‌خواهيم ، ما انتخابات آزاد مي‌خواهيم ، مربوط به جریان جنبش سبز است به شما چه ربطی دارد . شما فعلا یک فاز از توده های مردم عقب هستید و دارید شعار آنها را به نفع خودتان می دهید .
« زمانه، زمانة تغيير است، تماميت رژيم ايرانسوز و ايران خوار بايد نفي شود و يك جنبش سازمان‌يافته لازم است تا كشتي آزادي را در درياي پرطوفان قيام و سرنگوني به ساحل دموكراسي رهنمون كند.
اين جاست كه نگاهها به سفينه، به گنجينه، و به نقدينة بزرگ مردم ايران دوخته مي‌شود: اشرف
بله به اشرف، به شما مجاهدان آزادي »
وقتی که به آدم ابله امر مشتبه می شود همین است . کماکان رهبری این فرقه در رویاء قدرت است وشبانه روز خواب آن را می بیند که روزی به قدرت برسند . در این رابطه به هر خش و خاشاکی هم چنگ می زنند . یکروز به دامن امریکا آویزان می شوند که به ایران حمله کند . یک روز از شورای امنیت درخواست تحریم های هرچه بیشتر رامی کند . یک روز به دامن اتحادیه اروپا آویزان می شود که باتحریم های بیشتر ایران را فلج کنند . از طرفی دائم نامه های فدایت شوم برای روٌسای امریکا می نویسند غلامی خود را پیوسته اعلام می کنند . به دنبال آن هستند که تقاری بشکند وماستی بریزد وبه آنها چیزی برسد . که به آنها باید گفت شمایان هرگز از گندم ری نخواهید خورد .
« اما اگر مبارزه و فداكاري براي آزادي مردم ايران محاربه است، بله، ما همه محاربيم و به آن افتخار مي‌كنيم. ما زن و مرد جنگيم »
اولا : اگر شما ها اهل مبارزه و جنگ بودید یک سال گذشته داخل ایران بهترین شرایط برای مبارزه بود ، که میلیون ها زن ومرد مبارز به خیابان ها ریخته بودند و شعار می دادند ، که راٌی من کو و خواستار راٌی خود بودند . شمایان تا یک ماه اول تظاهرات مردم در سکوت بودید بعد که دیدید از قافله عقب هستید 180 درجه چرخیدید رنگ عوض کردید . در ثانی : از چه زمانی زندگی شاهانه داشتن در کاخ های ویلائی در کنار رود سن درشمال فرانسه مبارزه شده است ، پس مواظب باشید در مبارزه تان درکنار رود سن یک باره در آب غرق نشوید . این حرفی بود که خان ابله در سال 1365 که تازه به منطقه مرزی عراق آمده بود به دیگران می زد ، که کنار رود سن جای مبارزه نیست هرکه اهل مبارزه است باید به عراق بیاید در کنار مرز های ایران . پس چی شد ؟ مبارزه شما در هزار کیلومتری مرز ایران است و ادعای مبارزه می کنید . از یک بابت حرف شما کاملا درست است در اروپا شما درگیر مبارزه شدید وسختی هستید ، آن هم با اعضای جدا شده از فرقه که در هر کوی و برزن جنایت های که در این باند مخوف ، زندان ها ، کشتار گاه های اتفاق افتاده و وطن فروشی های شما را برملا می کنند . تاب تحمل ندارید و به هر شکل که ممکن است می خواهید آنها را خاموش و سر به نیست کنید .
« پنج ميليون و دويست هزار عراقي و سه ميليون شيعه اين كشور……» ادعا کردید که قبلا از شما حمایت کرده بودند و برای شما طومار امضاء کرده بودند . در این سخنرانی هم ادعا شد که «…. بيانيه و نامه هاي 480هزار تن از مردم ديالي كه اشرف در آن قرار دارد، مطلع شدم. آنها خواستار لغو محاصره غيرانساني اشرف و به عهده گرفتن حفاظت ساكنان آن توسط ملل متحد شده اند. »
از قدیم گفته اند که دروغ هناغ نمی آورد . دروغ گفتن نه نزول دارد نه مالیات ، نه خمس دارد و نه زکات ، گوش ملی می خواهد که آن هم پیدا می شود . اولا : چند در صد مردم عراق صلاحیت راٌی دادن را دارا می باشند ؟ این شرایط جنگی که در عراق وجود دارد و شما هم ادعا می کنید که با همه جا ارتباط شما قطع می باشد ، در محاصره هستید می شود برای مردم ایران توضیح بدهید که با چه مکانیزمی این راٌی گیری و حمایت ها غیره را به دست آوردید . شما ادعا کردید که پنج ملیون و دویست هزار عراقی و سه میلیون شیعه این کشور هم از شما حمایت کرده اند . قاعدتا شیعه ها هم عراقی هستند . از طرفی دیگر ادعا کردید که 480 هزار نفر هم از مردم دیالی با نوشتن نامه و بیانیه به حمایت از شما برخواسته اند . مثل اینکه استان دیالی در شمال عراق قرار دارد چه شده که شما جدا جدا دارید اینها را مطرح می کنید . خودتان هم خوب می دانید که اگر بخواهید عدد 8,680,000 نفر عراقی را اعلام کنید ، که از شما حمایت کرده اند مرغ پخته هم به خنده می افتد . آن هم با آن پرونده ننگینی که در جریان کرد کشی در شمال عراق و شیعه کشی در جنوب عراق در زمان صدام حسین دست داشتید . «…. مردم شجاع افغانستان نيز در ماههاي اخير بارها عليه رژيم تظاهرات كرده و به اعدام پناهندگان محروم افغاني در ايران اعتراض كرده‌اند‌. از اين‌جا به مردم كشور همسايه و برادرمان افغانستان درود مي‌فرستيم. »
در کجای این کره خاکی مکانی پیدا می شود که عده ای به ناموس و زن و بچه مردم تجاوز بکنند . پس از تجاوز قربانی خود را تکه تکه کنند ، آن موقع قانون با آنها کاری نداشته باشد . حتی در کشور افعانستان که در هر ایالت آن یکی حکومت می کند . آیا تجاوز به زنان و دختران مجاز است ؟ آیا قطعه قطعه کردن دختران که مورد تجاوز قرار گرفته اند مجاز است ؟ که سلطانه خانم مریم قجر عضدانلو شما دارید سنگ پناهندگان محروم افغانی را به سینه می زنید که چرا در ایران اعدام شده اند . علت آن چیست ؟
علت این حمایت از افغانی ها این بود که فرقه رجوی به دروغ به پناهندگان افغانی در فرانسه گفته بود ، که این متینگ که ما داریم برگذار می کنیم در حمایت از شما افغانی ها است، به خاطر شما است که تعدادی ازپناهندگان که هموطنان شما هستند آخوند ها اعدام کرده اند . جان آنها در ایران درخطر است و با این نیرنگ می خواستند که پناهندگان افغانی در فرانسه را به متینگ خود جذب کنند . که در این رابطه هم بور شدند و نیرنگ و فریب آنها با افشاء گری رو شد ، تیر آنها به سنگ خورد و جواب دندان شکنی از پناهندگان افغانی های فرانسه گرفتند . این هم نمایشی از التماس و زاری کردن مجدد به موسوی و کروبی که آقایان هم پشیزی احترام به التماس و زاری کردن های فرقه قائل نشدند و نمی شوند . حتی موسوی موضع گیری تندی هم بر علیه آنها کرد و آنها را خائن و وطن فروش قلمداد کرد . « بگذاريد هم‌چنين به كساني اشاره كنيم كه همين حكومت پرنكبت را مي‌خواهند، اما با ظواهر كمي آراسته. به آنها مي‌گوييم آب در هاون مي‌كوبيد. اين ولايت فرتوت غير ممكن است پابرجا بماند.
مي‌توانيد بازهم جوانان را از ساختارشكني برحذر بداريد. اما بگوييد به كدام مذهب و آئين قيام عليه ساختار شكنجه و تجاوز جرم است و، به كدام مذهب و آئين ذلت و خواري، در برابر آن رواست؟
وانگهي با اين حال، هنوز تمام فرصت‌ها از دست نرفته است. با خواستها و شعارهاي قيام‌كنندگان همراه شويد. تا آن‌جا كه به ما مربوط مي‌شود، هر چقدر مي‌خواهيد به مجاهدين و اين مقاومت بتازيد. اما به حق حاكميت مردم ايران و نفي تماميت رژيم ولايت فقيه اذعان كنيد. اين به‌سود خودتان است و ما را هم در كنار خود خواهيد يافت. چرا حرف خود را روشن نمي‌كنيد؟…….. اگر مي‌خواهيد خود را نزد ولي فقيه عزيز كنيد، بدانيد كه مثل يك سال گذشته هيچ امتيازي جز توبه و ندامت ارزاني شما نمي‌كند . »

موضوع اصلی این است که این جنبش هیچ ربطی به شما ندارد . شما همان کسانی بودید که انتخابات را تحریم کردید و مردم رفتند راٌی دادند . یک ماه بود که مردم در خیابانها تظاهرات میکردند و شما درسکوت و خفا بودید . یک باره از خواب بیدار شدید که یک فاز از مردم عقب بودید و هستید .حالا با هزار ترفند و کلک می خواهید خود را به این جنبش سیز بچسبانید این جنبش وصله بردارد نیست . در ثانی اسب مرده راکه چوب نمی زنند که خان ابله و شما می گوئید که هرچه می خواهید به ما بگوئید .این فرقه تبدیل به جسدی شده که چند صباحی هم ارباب جدید به خاطر شرایط سیاسی که پیش آمده استفاده می کند و سپس به زباله دان تاریخ خواهد پیوست .

oyanyoldash@yahoo.com ادامه دارد محمد کرمی

بیان دیدگاه