پاریس: شرکت اعضای پیشین مجاهدین در جلسۀ پرسش و پاسخ آقای مجتبی واحدی «مشاور مهدی کروبی»

آقایان محمد کرمی و حامد صرافپور از اعضای پیشین سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) در جلسه ای که عصر پنجشنبه 15 سپتامبر توسط هواداران جنبش سبز در پاریس برگزار شده بود شرکت نمودند. سخنران اصلی این جلسه آقای مجتبی واحدی مشاور مهدی کروبی بود. پس از سخنرانی کوتاه مجتبی واحدی، سوآلاتی از سوی شرکت کنندگان در این جلسه پرسیده شد که از جمله می توان به پرسشهای آقای محمد کرمی اشاره نمود.

با طرح شدن سوآلاتی پیرامون چگونگی ارتباط میان رهبران نمادین جنبش سبز با فرقۀ رجوی، بخش عمده ای از گردهمایی به این امر اختصاص یافت و آقای مجتبی واحدی به گونه ای روشن و شفاف و به تفصیل در این مورد توضیحاتی ارائه نمودند که تا پایان نشست به صورت مقطع ادامه داشت

پاریس: شرکت اعضای پیشین مجاهدین در جلسۀ پرسش و پاسخ آقای مجتبی واحدی

«مشاور مهدی کروبی»

http://www.youtube.com/watch?v=r__VWDbk-OU

16 سپتامبر 2011…. پاریس

آقایان محمد کرمی و حامد صرافپور از اعضای پیشین سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) در جلسه ای که عصر پنجشنبه 15 سپتامبر توسط هواداران جنبش سبز در پاریس برگزار شده بود شرکت نمودند. سخنران اصلی این جلسه آقای مجتبی واحدی مشاور مهدی کروبی بود. پس از سخنرانی کوتاه مجتبی واحدی، سوآلاتی از سوی شرکت کنندگان در این جلسه پرسیده شد که از جمله می توان به پرسشهای آقای محمد کرمی اشاره نمود.

با طرح شدن سوآلاتی پیرامون چگونگی ارتباط میان رهبران نمادین جنبش سبز با فرقۀ رجوی، بخش عمده ای از گردهمایی به این امر اختصاص یافت و آقای مجتبی واحدی به گونه ای روشن و شفاف و به تفصیل در این مورد توضیحاتی ارائه نمودند که تا پایان نشست به صورت مقطع ادامه داشت.

در این جلسه آقای محمد کرمی سه سوآل اساسی را مطرح نمود که به طور محوری به شرح زیر می باشد:

1-آیا جنبش سبز با مجاهدین خط سرخ دارد یا نه؟

2-چرا وقتی مجاهدین شهدای جنبش سبز را به اسم خود می کنند، در این رابطه موضعگیری نمی شود؟

3-چرا علارغم اینکه مریم قجر و مسعود رجوی چندین بار خواسته اند از آقای موسوی و کروبی حمایت کنند، یکبار خانم رهنورد جوابشان را داد ولی آقای کروبی چنین موضعگیری نکردند؟

پس از طرح این سوآلات، آقای مجتبی واحدی به بحث مبسوطی حول آنها پرداخته و از جمله گفتند:

«در مورد سازمان مجاهدین جرمشان تنها این نیست که بمب گزاری انجام داده و یا آدم کشته، مشکل دیگری که سازمان مجاهدین دارد مستمر است یعنی آنچه بر سر اعضای خودش در اشرف می آورد اینها نشانۀ یک دیدگاه است. من از میان نیروی اصلاح طلب شناخته شده تنها کسی هستم که بعد از حمله به اشرف اینکار را محکوم کردم و گفتم اینها از دو طرف مورد ظلم قرار گرفته اند، یکی از طرف جمهوری اسلامی که به پادگان آنها حمله کرده و یکی از طرف سازمان خودشان که اینها را محدود کرده و زندانی کرده. حتا من سال گذشته هم در آمریکا سخنرانی داشتم که آقای کروبی هم از من توضیح خواست به او توضیح دادم، گفتم من برای سرنگونی این حکومت با همه همکاری می کنم به جز یک دولت و یک سازمان. دولت اسرائیل، سازمان مجاهدین.

دلیل من هم این است که به نظر من این دولت و این سازمان در مقابله با مخالفینشان با جمهوری اسلامی فرقی ندارند. یعنی همان کاری که جمهوری اسلامی با مخالفانش می کند اینها هم می کنند. می گویم ممکن است اینرا کسی قبول داشته باشه یا نداشته باشه. قطعاً تکلیف سازمان مجاهدین مشخص است. آنچه که من گفته ام که من فقط با دو گروه به شخصه مذاکره نمی کنم: یکی با گروههایی که دنبال حکومت فردی هستند، فرقی هم نمی کند ولی فقیه باشد یا شاه، من به شخصه مذاکره نمی کنم. دوم گروههایی که کار تروریستی کردند. گروه اول که معطوف به آینده است با قاطعیت مذاکره نمی کنم. گروه دوم که معطوف به گذشته است و کارکرد گذشته شان هست. گفتم اینها اگر دست از عمل تروریستی بردارند و ثابت کنند که روش شان عوض شده قابل مذاکره هستند…

موضع من در نسبت سازمان مجاهدین مشخص است. علاوه بر کینه های شخصی که دارم. نزدیکترین دوست من زمانی که دبیرستان می رفتم و 16 سالم بود بعد از انقلاب، دوست همکلاسی من که تنها فرزند خانواده هم بود، یک خشاب کلاشینکوف روش خالی کردند، بعد هم توضیح می دادن که این امام جمعه مدرسه است. تنها فرزند خانواده هم بود. این که می گویم روش هایشان با جمهوری اسلامی فرقی ندارد همین است….

آنچه آنها انجام می دهند مستمر است، یعنی اگر بد یا خوب، اینکه اعضای خودشان را اینطور تحت فشار قرار می دهند، در واقع همان کاری که آقای جنتی می خواهند بزور مردم را ببرند بهشت اینها هم می خواهند همان کار را بکنند.

در مورد جنبش سبز من نمی توانم از جانب جنبش سبز موضع گیری بکنم. خانم رهنورد موضعگیری کردند. در مورد آقای کروبی یادم نیست اگر یکبار مثلا حمایتهای قلابی خانم عضدانلو و آقای رجوی انجام دادند در دوران زندان بودن یا آزادی ایشان بوده است… می خواهم بگویم که همه اینها دلیل من است که اینها شبیه جمهوری اسلامی هستن…

در مورد شهید دزدی و سوء استفاده از نام شهیدان جنبش سبز نیز آقای واحدی اشاره کردند که دلیلش این است که شبیه جمهوری اسلامی هستند.»

در حاشیه این پرسش و پاسخها، یکی از هواداران مجاهدین به طرح موضوعاتی پرداخت که انحرافی بود و اعتراض شدید حاضران را برانگیخت و کلیۀ نفرات حاضر به وی معترض شدند. از آن پس نیز به وی اجازه طرح سوآل داده نشد…

در ادامه این جلسه، باز هم موضوع بحث به همان مسئله مجاهدین و بحثهایی که در گرفته بود کشانده شد که آقای مجتبی واحدی مجدداً در مورد اقدامات تروریستی مجاهدین شرح داده و تعریف دقیقی از عمل تروریستی ارائه دادند که شامل هر گروه دیگری نیز می گردید…

در پایان این گردهمایی آقایان محمد کرمی و حامد صرافپور ضمن ابراز موفقیت برای آقای مجتبی واحدی، از ایشان بخاطر برگزاری جلسه تشکر نمودند. مبسوط سخنان آقای واحدی پیرامون مجاهدین در یوتوب قابل شنیدن می باشد که در زیر لینک آن آورده شده است:

بخشهایی از سخنان آقای مجتبی واحدی حول مسئله تروریزم و فرقۀ رجوی در یوتوب:

http://www.youtube.com/watch?v=r__VWDbk-OU

پاسخی بگذارید

